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(필수) (Required) (必填) 회원가입약관 Membership Terms and Conditions 会员条款和条件

제1조(목적)

이 약관은 제니스허브 회사가 운영하는 제니스허브 사이버 몰(이하 “몰”이라 한다)에서 제공하는 인터넷 관련 서비스(이하 “서비스”라 한다)를 이용함에 있어 사이버 몰과 이용자의 권리, 의무 및 책임사항을 규정함을 목적으로 합니다.
※「PC통신, 무선 등을 이용하는 전자상거래에 대해서도 그 성질에 반하지 않는 한 이 약관을 준용합니다」


제2조(정의)

①“몰”이란 제니스허브 회사가 재화 또는 용역(이하 “재화등”이라 함)을 이용자에게 제공하기 위하여 컴퓨터등 정보통신설비를 이용하여 재화등을 거래할 수 있도록 설정한 가상의 영업장을 말하며, 아울러 사이버몰을 운영하는 사업자의 의미로도 사용합니다.
②“이용자”란“몰”에 접속하여 이 약관에 따라“몰”이 제공하는 서비스를 받는 회원 및 비회원을 말합니다.
③‘회원’이라 함은“몰”에 개인정보를 제공하여 회원등록을 한 자로서,“몰”의 정보를 지속적으로 제공받으며,“몰”이 제공하는 서비스를 계속적으로 이용할 수 있는 자를 말합니다.
④‘비회원’이라 함은 회원에 가입하지 않고“몰”이 제공하는 서비스를 이용하는 자를 말합니다.


제3조 (약관등의 명시와 설명 및 개정)

①“몰”은 이 약관의 내용과 상호 및 대표자 성명, 영업소 소재지 주소(소비자의 불만을 처리할 수 있는 곳의 주소를 포함), 전화번호, 모사전송번호, 전자우편주소, 사업자등록번호, 통신판매업신고번호, 개인정보관리책임자등을 이용자가 쉽게 알 수 있도록 제니스허브 사이버몰의 초기 서비스화면(전면)에 게시합니다. 다만, 약관의 내용은 이용자가 연결화면을 통하여 볼 수 있도록 할 수 있습니다.
②“몰은 이용자가 약관에 동의하기에 앞서 약관에 정하여져 있는 내용 중 청약철회, 배송책임, 환불조건 등과 같은 중요한 내용을 이용자가 이해할 수 있도록 별도의 연결화면 또는 팝업화면 등을 제공하여 이용자의 확인을 구하여야 합니다.
③“몰”은 전자상거래등에서의소비자보호에관한법률, 약관의규제에관한법률, 전자거래기본법, 전자서명법, 정보통신망이용촉진등에관한법률, 방문판매등에관한법률, 소비자보호법 등 관련법을 위배하지 않는 범위에서 이 약관을 개정할 수 있습니다.
④“몰”이 약관을 개정할 경우에는 적용일자 및 개정사유를 명시하여 현행약관과 함께 몰의 초기화면에 그 적용일자 7일이전부터 적용일자 전일까지 공지합니다. 다만, 이용자에게 불리하게 약관내용을 변경하는 경우에는 최소한 30일 이상의 사전 유예기간을 두고 공지합니다. 이 경우“몰”은 개정전 내용과 개정후 내용을 명확하게 비교하여 이용자가 알기 쉽도록 표시합니다.
⑤“몰”이 약관을 개정할 경우에는 그 개정약관은 그 적용일자 이후에 체결되는 계약에만 적용되고 그 이전에 이미 체결된 계약에 대해서는 개정전의 약관조항이 그대로 적용됩니다. 다만 이미 계약을 체결한 이용자가 개정약관 조항의 적용을 받기를 원하는 뜻을 제3항에 의한 개정약관의 공지기간내에“몰”에 송신하여“몰”의 동의를 받은 경우에는 개정약관 조항이 적용됩니다.
⑥ 회원은 변경된 약관에 동의하지 않을 경우 회원 탈퇴(해지)를 요청할 수 있으며, 변경된 약관의 효력 발생일로부터 7일 이후에도 거부의사를 표시하지 아니하고 서비스를 계속 사용할 경우 약관의 변경 사항에 동의한 것으로 간주됩니다.
⑦ 이 약관에서 정하지 아니한 사항과 이 약관의 해석에 관하여는 전자상거래등에서의소비자보호에관한법률, 약관의규제등에관한법률, 공정거래위원회가 정하는 전자상거래등에서의소비자보호지침 및 관계법령 또는 상관례에 따릅니다.


제4조(서비스의 제공 및 변경)

①“몰”은 다음과 같은 업무를 수행합니다.

1. 재화 또는 용역에 대한 정보 제공 및 구매계약의 체결
2. 구매계약이 체결된 재화 또는 용역의 배송
3. 기타 “몰”이 정하는 업무

②“몰”은 재화 또는 용역의 품절 또는 기술적 사양의 변경 등의 경우에는 장차 체결되는 계약에 의해 제공할 재화 또는 용역의 내용을 변경할 수 있습니다. 이 경우에는 변경된 재화 또는 용역의 내용 및 제공일자를 명시하여 현재의 재화 또는 용역의 내용을 게시한 곳에 즉시 공지합니다.
③“몰”이 제공하기로 이용자와 계약을 체결한 서비스의 내용을 재화등의 품절 또는 기술적 사양의 변경 등의 사유로 변경할 경우에는 그 사유를 이용자에게 통지 가능한 주소로 즉시 통지합니다.
④ 전항의 경우“몰”은 이로 인하여 이용자가 입은 손해를 배상합니다. 다만,“몰”이 고의 또는 과실이 없음을 입증하는 경우에는 그러하지 아니합니다.


제5조(서비스의 중단)

①“몰”은 컴퓨터 등 정보통신설비의 보수점검, 교체 및 고장, 통신의 두절 등의 사유가 발생한 경우에는 서비스의 제공을 일시적으로 중단할 수 있습니다.
②“몰”은 제1항의 사유로 서비스의 제공이 일시적으로 중단됨으로 인하여 이용자 또는 제3자가 입은 손해에 대하여 배상합니다. 단,“몰”이 고의 또는 과실이 없음을 입증하는 경우에는 그러하지 아니합니다.
③ 사업종목의 전환, 사업의 포기, 업체간의 통합 등의 이유로 서비스를 제공할 수 없게 되는 경우에는“몰”은 제8조에 정한 방법으로 이용자에게 통지하고 당초“몰”에서 제시한 조건에 따라 소비자에게 보상합니다. 다만,“몰”이 보상기준 등을 고지하지 아니한 경우에는 이용자들의 마일리지 또는 적립금 등을“몰”에서 통용되는 통화가치에 상응하는 현물 또는 현금으로 이용자에게 지급합니다.


제6조(회원가입)

① 이용자는“몰”이 정한 가입 양식에 따라 회원정보를 기입한 후 이 약관에 동의한다는 의사표시를 함으로서 회원가입을 신청합니다.
②“몰”은 제1항과 같이 회원으로 가입할 것을 신청한 이용자 중 다음 각호에 해당하지 않는 한 회원으로 등록합니다.
1. 가입신청자가 이 약관 제7조제3항에 의하여 이전에 회원자격을 상실한 적이 있는 경우, 다만 제7조제3항에 의한 회원자격 상실후 3년이 경과한 자로서“몰”의 회원재가입 승낙을 얻은 경우에는 예외로 한다.
2. 등록 내용에 허위, 기재누락, 오기가 있는 경우
3. 기타 회원으로 등록하는 것이“몰”의 기술상 현저히 지장이 있다고 판단되는 경우

③ 회원가입계약의 성립시기는“몰”의 승낙이 회원에게 도달한 시점으로 합니다.
④ 회원은 제15조제1항에 의한 등록사항에 변경이 있는 경우, 즉시 전자우편 기타 방법으로“몰”에 대하여 그 변경사항을 알려야 합니다.
⑤ 회원가입은 반드시 실명으로만 가입할 수 있으며 몰은 실명확인조치를 할 수 있습니다.
⑥ 타인의 명의(이름 및 주민등록번호 등)를 도용하여 이용신청을 한 회원의 모든 ID는 삭제되며, 관계법령에 따라 처벌을 받을 수 있습니다.


제7조(회원 탈퇴 및 자격 상실 등)

① 회원은“몰”에 언제든지 자유롭게 탈퇴할 수 있으며, 회원이 이용계약을 해지하고자 하는 때에는 회원 본인이 몰의 웹사이트에서 회원탈퇴 메뉴를 이용해 가입해지를 하여야 합니다.
② 회원이 다음 각호의 사유에 해당하는 경우,“몰”은 회원자격을 제한 및 정지시킬 수 있습니다.

1. 가입 신청시에 허위 내용을 등록한 경우
2.“몰”을 이용하여 구입한 재화등의 대금, 기타 “몰”이용에 관련하여 회원이 부담하는 채무를 기일에 지급하지 않는 경우
3. 다른 사람의 “몰” 이용을 방해하거나 그 정보를 도용하는 등 전자상거래 질서를 위협하는 경우
4.“몰”을 이용하여 법령 또는 이 약관이 금지하거나 공서양속에 반하는 행위를 하는 경우

③“몰”이 회원 자격을 제한, 정지 시킨후, 동일한 행위가 2회이상 반복되거나 30일이내에 그 사유가 시정되지 아니하는 경우“몰”은 회원자격을 상실시킬 수 있습니다.
④“몰”이 회원자격을 상실시키는 경우에는 회원등록을 말소합니다. 이 경우 회원에게 이를 통지하고, 회원등록 말소전에 최소한 30일 이상의 기간을 정하여 소명할 기회를 부여합니다.


제8조(회원에 대한 통지)

①“몰”이 회원에 대한 통지를 하는 경우, 회원이“몰”과 미리 약정하여 지정한 전자우편 주소로 할 수 있습니다.
②“몰”은 불특정다수 회원에 대한 통지의 경우 1주일이상“몰”게시판에 게시함으로서 개별 통지에 갈음할 수 있습니다. 다만, 회원 본인의 거래와 관련하여 중대한 영향을 미치는 사에 대하여는 개별통지를 합니다.


제9조(구매신청)

①“몰”이용자는“몰”상에서 다음 또는 이와 유사한 방법에 의하여 구매를 신청하며,“몰”은 이용자가 구매신청을 함에 있어서 다음의 각 내용을 알기 쉽게 제공하여야 합니다. 단, 회원인 경우 제2호 내지 제4호의 적용을 제외할 수 있습니다.

1. 재화등의 검색 및 선택
2. 성명, 주소, 전화번호, 전자우편주소(또는 이동전화번호) 등의 입력
3. 약관내용, 청약철회권이 제한되는 서비스, 배송료, 설치비 등의 비용부담과 관련한 내용에 대한 확인
4. 이 약관에 동의하고 위 3. 호의 사항을 확인하거나 거부하는 표시 (예, 마우스 클릭)
5. 재화등의 구매신청 및 이에 관한 확인 또는“몰”의 확인에 대한 동의
6. 결제방법의 선택

② 단, 1조2항의 경우 회원로그인으로 대신할 수 있습니다.


제10조 (이용신청의 승낙과 제한)

① 몰은 아래사항에 해당하는 경우에 대해서 승낙하지 아니 합니다.

1. 실명이 아니거나 타인의 명의를 이용하여 신청한 경우
2. 사회의 안녕과 질서, 미풍양속을 저해할 목적으로 신청한 경우
3. 부정한 용도로 본 서비스를 이용하고자 하는 경우
4. 기타 규정한 제반사항을 위반하며 신청하는 경우

② 몰은 서비스 이용신청이 다음 각 호에 해당하는 경우에는 그 신청에 대하여 승낙 제한사유가 해소될 때까지 승낙을 유보할 수 있습니다.

1. 몰의 기술상 지장이 있는 경우
2. 기타 몰의 귀책사유로 이용승낙이 곤란한 경우

③ 몰은 이용신청 고객이 관계법령에서 규정하는 미성년자일 경우에 승낙을 보류할 수 있습니다. 또한 미성년자와 계약을 체결하는 경우에는 법정대리인의 동의를 얻지 못하면 미성년자 본인 또는 법정대리인이 계약을 취소할 수 있다는 내용을 고지합니다
④“몰”의 승낙이 제12조제1항의 수신확인통지형태로 이용자에게 도달한 시점에 계약이 성립한 것으로 봅니다.
⑤“몰”의 승낙의 의사표시에는 이용자의 구매 신청에 대한 확인 및 판매가능 여부, 구매신청의 정정 취소등에 관한 정보등을 포함하여야 합니다.


제11조(지급방법)

①“몰”에서 구매한 재화 또는 용역에 대한 대금지급방법은 다음 각호의 방법중 가용한 방법으로 할 수 있습니다. 단,“몰”은 이용자의 지급방법에 대하여 재화 등의 대금에 어떠한 명목의 수수료도 추가하여 징수할 수 없습니다.

1. 폰뱅킹, 인터넷뱅킹, 메일 뱅킹 등의 각종 계좌이체
2. 선불카드, 직불카드, 신용카드 등의 각종 카드 결제
3. 온라인무통장입금
4. 전자화폐에 의한 결제
5. 수령시 대금지급
6. 마일리지 등“몰”이 지급한 포인트에 의한 결제
7.“몰”과 계약을 맺었거나“몰”이 인정한 상품권에 의한 결제
8. 기타 전자적 지급 방법에 의한 대금 지급 등


제12조(수신확인통지, 구매신청 변경 및 취소)

①“몰”은 이용자의 구매신청이 있는 경우 이용자에게 수신확인통지를 합니다.
② 수신확인통지를 받은 이용자는 의사표시의 불일치등이 있는 경우에는 수신확인통지를 받은 후 즉시 구매신청 변경 및 취소를 요청할 수 있고“몰”은 배송전에 이용자의 요청이 있는 경우에는 지체없이 그 요청에 따라 처리하여야 합니다. 다만 이미 대금을 지불한 경우에는 제15조의 청약철회 등에 관한 규정에 따릅니다.


제13조(재화등의 공급)

①“몰”은 이용자와 재화등의 공급시기에 관하여 별도의 약정이 없는 이상, 이용자가 청약을 한 날부터 7일 이내에 재화 등을 배송할 수 있도록 주문제작, 포장 등 기타의 필요한 조치를 취합니다. 다만,“몰”이 이미 재화 등의 대금의 전부 또는 일부를 받은 경우에는 대금의 전부 또는 일부를 받은 날부터 2영업일 이내에 조치를 취합니다. 이때“몰”은 이용자가 재화등의 공급 절차 및 진행 사항을 확인할 수 있도록 적절한 조치를 합니다.
② 단, 무통장입금으로 결제한 경우에는 입금확인일까지는 배송기간에서 제외됩니다.
③“몰”은 이용자가 구매한 재화에 대해 배송수단, 수단별 배송비용 부담자, 수단별 배송기간 등을 명시합니다. 만약“몰”이 약정 배송기간을 초과한 경우에는 그로 인한 이용자의 손해를 배상하여야 합니다. 다만“몰”이 고의 과실이 없음을 입증한 경우에는 그러하지 아니합니다.


제14조(환급)

①“몰”은 이용자가 구매신청한 재화등이 품절 등의 사유로 인도 또는 제공을 할 수 없을 때에는 지체없이 그 사유를 이용자에게 통지하고 사전에 재화 등의 대금을 받은 경우에는 대금을 받은 날부터 2영업일 이내에 환급하거나 환급에 필요한 조치를 취합니다.


제15조(청약철회 등)

①“몰”과 재화 등의 구매에 관한 계약을 체결한 이용자는 수신확인의 통지를 받은 날부터 7일 이내에는 청약의 철회를 할 수 있습니다.
② 이용자는 재화등을 배송받은 경우 다음 각호의 1에 해당하는 경우에는 반품 및 교환을 할 수 없습니다.

1. 이용자에게 책임 있는 사유로 재화 등이 멸실 또는 훼손된 경우(다만, 재화 등의 내용을 확인하기 위하여 포장 등을 훼손한 경우에는 청약철회를 할 수 있습니다.)
2. 이용자의 사용 또는 일부 소비에 의하여 재화 등의 가치가 현저히 감소한 경우
3. 시간의 경과에 의하여 재판매가 곤란할 정도로 재화등의 가치가 현저히 감소한 경우
4. 같은 성능을 지닌 재화등으로 복제가 가능한 경우 그 원본인 재화 등의 포장을 훼손한 경우

③ 제2항제2호 내지 제4호의 경우에“몰”이 사전에 청약철회 등이 제한되는 사실을 소비자가 쉽게 알 수 있는 곳에 명기하거나 시용상품을 제공하는 등의 조치를 하지 않았다면 이용자의 청약철회등이 제한되지 않습니다.
④ 이용자는 제1항 및 제2항의 규정에 불구하고 재화등의 내용이 표시·광고 내용과 다르거나 계약내용과 다르게 이행된 때에는 당해 재화등을 공급받은 날부터 3월이내, 그 사실을 안 날 또는 알 수 있었던 날부터 30일 이내에 청약철회 등을 할 수 있습니다.


제16조(청약철회 등의 효과)

①“몰”은 이용자로부터 재화 등을 반환받은 경우 3영업일 이내에 이미 지급받은 재화등의 대금을 환급합니다. 이 경우“몰”이 이용자에게 재화등의 환급을 지연한 때에는 그 지연기간에 대하여 공정거래위원회가 정하여 고시하는 지연이자율을 곱하여 산정한 지연이자를 지급합니다.
②“몰”은 위 대금을 환급함에 있어서 이용자가 신용카드 또는 전자화폐 등의 결제수단으로 재화등의 대금을 지급한 때에는 지체없이 당해 결제수단을 제공한 사업자로 하여금 재화등의 대금의 청구를 정지 또는 취소하도록 요청합니다.
③ 청약철회등의 경우 공급받은 재화등의 반환에 필요한 비용은 이용자가 부담합니다.“몰”은 이용자에게 청약철회등을 이유로 위약금 또는 손해배상을 청구하지 않습니다. 다만 재화등의 내용이 표시·광고 내용과 다르거나 계약내용과 다르게 이행되어 청약철회등을 하는 경우 재화등의 반환에 필요한 비용은“몰”이 부담합니다.
④ 이용자가 재화등을 제공받을때 발송비를 부담한 경우에“몰”은 청약철회시 그 비용을 누가 부담하는지를 이용자가 알기 쉽도록 명확하게 표시합니다.


제17조(개인정보보호)

①“몰”은 이용자의 정보수집시 구매계약 이행에 필요한 최소한의 정보를 수집합니다. 다음 사항을 필수사항으로 하며 그 외 사항은 선택사항으로 합니다.

1. 성명
2. 주민등록번호(회원의 경우) 또는 외국인등록번호
3. 주소
4. 전화번호
5. 희망ID(회원의 경우)
6. 비밀번호(회원의 경우)
7. 전자우편주소(또는 이동전화번호)

②“몰”이 이용자의 개인식별이 가능한 개인정보를 수집하는 때에는 반드시 당해 이용자의 동의를 받습니다.
③ 제공된 개인정보는 당해 이용자의 동의없이 목적외의 이용이나 제3자에게 제공할 수 없으며, 이에 대한 모든 책임은 몰 이 집니다. 다만, 다음의 경우에는 예외로 합니다.

1. 배송업무상 배송업체에게 배송에 필요한 최소한의 이용자의 정보(성명, 주소, 전화번호)를 알려주는 경우
2. 회원 관리, 시스템 관리, 정보의 제공 등을 위하여 몰이 호스팅을 받는 업체에 제공하는 경우
3. 통계작성, 학술연구 또는 시장조사를 위하여 필요한 경우로서 특정 개인을 식별할 수 없는 형태로 제공하는 경우
4. 재화등의 거래에 따른 대금정산을 위하여 필요한 경우
5. 도용방지를 위하여 본인확인에 필요한 경우
6. 법률의 규정 또는 법률에 의하여 필요한 불가피한 사유가 있는 경우

④“몰”이 제2항과 제3항에 의해 이용자의 동의를 받아야 하는 경우에는 개인정보관리 책임자의 신원(소속, 성명 및 전화번호, 기타 연락처), 정보의 수집목적 및 이용목적, 제3자에 대한 정보제공 관련사항(제공받은자, 제공목적 및 제공할 정보의 내용) 등 정보통신망이용촉진등에관한법률 제22조제2항이 규정한 사항을 미리 명시하거나 고지해야 하며 이용자는 언제든지 이 동의를 철회할 수 있습니다.
⑤ 이용자는 언제든지“몰”이 가지고 있는 자신의 개인정보에 대해 열람 및 오류정정을 요구할 수 있으며“몰”은 이에 대해 지체없이 필요한 조치를 취할 의무를 집니다. 이용자가 오류의 정정을 요구한 경우에는“몰”은 그 오류를 정정할 때까지 당해 개인정보를 이용하지 않습니다.
⑥“몰”은 개인정보 보호를 위하여 관리자를 한정하여 그 수를 최소화하며 신용카드, 은행계좌 등을 포함한 이용자의 개인정보의 분실, 도난, 유출, 변조 등으로 인한 이용자의 손해에 대하여 모든 책임을 집니다.
⑦“몰”또는 그로부터 개인정보를 제공받은 제3자는 개인정보의 수집목적 또는 제공받은 목적을 달성한 때에는 당해 개인정보를 지체없이 파기합니다.

1. 회원가입정보의 경우: 회원퇄퇴를 하거나 회원에서 제명된 때
2. 대금지금정보의 경우: 대금의 완제일 또는 채권소멸시효기간이 만료된 때
3. 배송정보의 경우: 물품 또는 서비스가 인도되거나 제공된 때
4. 설문조사, 이벤트 등의 목적을 위하여 수집한 경우: 당해 설문조사, 이벤트 등이 종료한 때

다만, 수집목적 또는 제공받은 목적이 달성된 경우에도 상법 등 관계 법령의 규정에 의하여 보존할 필요성이 있는 경우에는 귀하의 개인정보를 보유할 수 있습니다.
1. 계약 또는 청약철회 등에 관한 기록 : 5년
2. 대금결제 및 재화등의 공급에 관한 기록 : 5년
3. 소비자의 불만 또는 분쟁처리에 관한 기록 : 3년


제18조(“몰”의 의무)

① 몰은 계속적이고 안정적인 서비스의 제공을 위하여 설비에 장애가 생기거나 멸실된 때에는 부득이한 사유가 없는 한 지체 없이 이를 수리 또는 복구합니다.
②“몰”은 법령과 이 약관이 금지하거나 공서양속에 반하는 행위를 하지 않으며 이 약관이 정하는 바에 따라 지속적이고, 안정적으로 재화, 용역을 제공하는데 최선을 다하여야 합니다.
③“몰”은 개인정보 보호를 위해 보안시스템을 구축하며 개인정보 보호정책을 공시하고 준수합니다.
④“몰”이 상품이나 용역에 대하여「표시 광고의공정화에관한법률」제3조 소정의 부당한 표시 광고행위를 함으로써 이용자가 손해를 입은 때에는 이를 배상할 책임을 집니다.
“몰”은 이용자가 원하지 않는 영리목적의 광고성 전자우편을 발송하지 않습니다.
⑤“몰”은 회원으로부터 제기되는 의견이나 불만이 정당하다고 객관적으로 인정될 경우에는 적절한 절차를 거쳐 즉시 처리하여야 합니다. 다만, 즉시 처리가 곤란한 경우는 회원에게 그 사유와 처리일정을 통보하여야 합니다.


제19조(회원의 ID 및 비밀번호에 대한 의무)

① 제17조의 경우를 제외한 ID와 비밀번호에 관한 관리책임은 회원에게 있습니다.
③ 회원이 자신의 ID 및 비밀번호를 도난당하거나 제3자가 사용하고 있음을 인지한 경우에는 바로“몰”에 통보하고“몰”의 안내가 있는 경우에는 그에 따라야 합니다.


제 20조(이용자의 의무)

① 이용자는 다음 행위를 하여서는 안됩니다.

1. 신청 또는 변경시 허위 내용의 등록
2. 타인의 정보 도용
3.“몰”에 게시된 정보의 변경
4.“몰”이 정한 정보 이외의 정보(컴퓨터 프로그램 등) 등의 송신 또는 게시
5.“몰” 기타 제3자의 저작권 등 지적재산권에 대한 침해
6.“몰” 기타 제3자의 명예를 손상시키거나 업무를 방해하는 행위
7. 외설 또는 폭력적인 메시지, 화상, 음성, 기타 공서양속에 반하는 정보를 몰에 공개 또는 게시하는 행위


제21조(연결“몰”과 피연결“몰”간의 관계)

① 상위“몰”과 하위“몰”이 하이퍼 링크(예 : 하이퍼 링크의 대상에는 문자, 그림 및 동화상 등이 포함됨)방식 등으로 연결된 경우, 전자를 연결“몰”(웹사이트)이라고 하고 후자를 피연결“몰”(웹사이트) 이라고 합니다.
② 연결“몰”은 피연결“몰”이 독자적으로 제공하는 재화등에 의하여 이용자와 행하는 거래에 대해서 보증책임을 지지 않는다는 뜻을 연결“몰”의 초기화면 또는 연결되는 시점의 팝업화면으로 명시한 경우에는 그 거래에 대한 보증책임을 지지 않습니다.


제22조(저작권의 귀속 및 이용제한)

①“몰“이 작성한 저작물에 대한 저작권 기타 지적재산권은 ”몰“에 귀속합니다.
② 이용자는“몰”을 이용함으로써 얻은 정보 중“몰”에게 지적재산권이 귀속된 정보를“몰”의 사전 승낙없이 복제, 송신, 출판, 배포, 방송 기타 방법에 의하여 영리목적으로 이용하거나 제3자에게 이용하게 하여서는 안됩니다.
③“몰”은 약정에 따라 이용자에게 귀속된 저작권을 사용하는 경우 당해 이용자에게 통보하여야 합니다.


제23조(분쟁해결)

①“몰”은 이용자가 제기하는 정당한 의견이나 불만을 반영하고 그 피해를 보상처리하기 위하여 피해보상처리기구를 설치, 운영합니다.
②“몰”은 이용자로부터 제출되는 불만사항 및 의견은 우선적으로 그 사항을 처리합니다. 다만, 신속한 처리가 곤란한 경우에는 이용자에게 그 사유와 처리일정을 즉시 통보해 드립니다.
③“몰”과 이용자간에 발생한 전자상거래 분쟁과 관련하여 이용자의 피해구제신청이 있는 경우에는 공정거래위원회 또는 시·도지사가 의뢰하는 분쟁조정기관의 조정에 따를 수 있습니다.


제 24 조 (면책조항)

①“몰”은 천재지변, 전쟁 및 기타 이에 준하는 불가항력으로 인하여 서비스를 제공할 수 없는 경우에는 서비스 제공에 대한 책임이 면제됩니다.
②“몰”은 기간통신 사업자가 전기통신 서비스를 중지하거나 정상적으로 제공하지 아니하여 손해가 발생한 경우 책임이 면제됩니다.
③“몰”은 서비스용 설비의 보수, 교체, 정기점검, 공사 등 부득이한 사유로 발생한 손해에 대한 책임이 면제됩니다.
④“몰”은 이용자의 귀책사유로 인한 서비스 이용의 장애 또는 손해에 대하여 책임을 지지 않습니다.
⑤“몰”은 이용자의 컴퓨터 오류에 의해 손해가 발생한 경우, 또는 회원이 신상정보 및 전자우편 주소를 부실하게 기재하여 손해가 발생한 경우 책임을 지지 않습니다.
⑥“몰”은 이용자가 서비스를 이용하여 기대하는 수익을 얻지 못하거나 상실한 것에 대하여 책임을 지지 않습니다.
⑦“몰”은 이용자가 서비스를 이용하면서 얻은 자료로 인한 손해에 대하여 책임을 지지 않습니다. 또한 몰은 이용자가 서비스를 이용하며 타 이용자로 인해 입게 되는 정신적 피해에 대하여 보상할 책임을 지지 않습니다.
⑧“몰”은 이용자 상호간 및 이용자와 제3자 상호 간에 서비스를 매개로 발생한 분쟁에 대해 개입할 의무가 없으며, 이로 인한 손해를 배상할 책임도 없습니다.


제24조(재판권 및 준거법)

① 이 약관에 명시되지 않은 사항은 전기통신사업법 등 관계법령과 상관습에 따릅니다.
② 회사의 정액 서비스 회원 및 기타 유료 서비스 이용 회원의 경우 회사가 별도로 정한 약관 및 정책에 따릅니다.
③ 서비스 이용으로 발생한 분쟁에 대해 소송이 제기되는 경우 몰의 본사 소재지를 관할하는 법원을 관할 법원으로 합니다.
④“몰”과 이용자간에 제기된 전자상거래 소송에는 한국법을 적용합니다.
Article 1 (Purpose)

These Terms and Conditions govern the rights, obligations and responsibilities of the cyber mall and users in using the Internet-related services (hereinafter referred to as “Services”) provided by Zenith Herb Cyber ​​Mall (hereinafter referred to as “Mall”) operated by Zenith Herb Company. The purpose is to regulate.
※「These terms and conditions apply to electronic commerce using PC communication, wireless, etc., as long as they do not conflict with their nature.」


Article 2 (Definition)

① “Mall” refers to a virtual place of business set up by Zenith Herb Company to provide goods or services (hereinafter referred to as “goods, etc.”) to users using computers and other information and communication facilities to trade goods, etc. It is also used to refer to a business operator who operates a cyber mall.
② “User” refers to members and non-members who access the “Mall” and receive services provided by the “Mall” in accordance with these Terms and Conditions.
③ ‘Member’ refers to a person who has registered as a member by providing personal information to the “Mall”, continuously receives information from the “Mall”, and can continuously use the services provided by the “Mall”.
④ ‘Non-member’ refers to a person who uses the services provided by the “Mall” without registering as a member.


Article 3 (Specification, explanation and revision of terms and conditions, etc.)

① “Mall” refers to the contents of these terms and conditions, company name and representative name, business location address (including the address of the place where consumer complaints can be handled), phone number, facsimile number, e-mail address, business registration number, and communication. The sales business report number, personal information manager, etc. are posted on the initial service screen (front) of Zenith Herb Cyber ​​Mall so that users can easily see them. However, the contents of the terms and conditions can be viewed by users through the connection screen.
② “Before the user agrees to the terms and conditions, the mall provides a separate connection screen or pop-up screen to ensure the user’s confirmation of important contents such as cancellation of subscription, delivery responsibility, refund conditions, etc. among the contents stipulated in the terms and conditions. must be obtained.
③ “Mall” does not violate related laws such as the Act on Consumer Protection in Electronic Commerce, etc., the Act on Regulation of Terms and Conditions, the Framework Act on Electronic Commerce, the Electronic Signature Act, the Act on Promotion of Information and Communications Network Utilization, the Act on Door-to-Door Sales, etc., and the Consumer Protection Act. These terms and conditions may be revised to the extent not permitted.
④ When the “Mall” revises the terms and conditions, the date of application and the reason for revision will be specified and announced on the initial screen of the mall along with the current terms and conditions from 7 days prior to the date of application until the day before the date of application. However, if changes are made to the terms and conditions that are disadvantageous to users, notice will be provided with a grace period of at least 30 days. In this case, “Mall” clearly compares the contents before and after revision and displays them so that users can easily understand them.
⑤ If the “Mall” revises the terms and conditions, the revised terms and conditions will only apply to contracts concluded after the date of application, and the terms and conditions before revision will remain applicable to contracts already concluded before that date. However, if a user who has already entered into a contract transmits his/her wish to be subject to the provisions of the revised Terms and Conditions to the “Mall” within the notice period of the revised Terms and Conditions under Paragraph 3 and receives consent from the “Mall”, the revised Terms and Conditions provisions apply. It's possible.
⑥ If a member does not agree to the changed terms and conditions, he/she may request withdrawal (cancellation) of membership. If he/she continues to use the service without expressing his/her intention to refuse even after 7 days from the effective date of the changed terms and conditions, he/she will be deemed to have agreed to the changes in the terms and conditions. It's possible.
⑦ Matters not specified in these Terms and Conditions and the interpretation of these Terms and Conditions shall be governed by the Act on Consumer Protection in Electronic Commerce, etc., the Act on Regulation of Terms and Conditions, etc., the Consumer Protection Guidelines in Electronic Commerce, etc. prescribed by the Fair Trade Commission, and related laws and regulations or commercial practices. Follow.


Article 4 (Provision and change of services)

①“Mall” performs the following tasks.

1. Provision of information on goods or services and conclusion of purchase contract
2. Delivery of goods or services for which a purchase contract has been concluded
3. Other tasks determined by “Mall”

② “Mall” may change the details of goods or services to be provided under a contract to be concluded in the future in the event that goods or services are sold out or technical specifications are changed. In this case, the contents of the changed goods or services and the date of provision are specified and the contents of the current goods or services are immediately announced where they are posted.
③ If the “Mall” changes the contents of the service contracted with the user due to reasons such as out of stock of goods or changes in technical specifications, the reason will be immediately notified to the user at an address that can be notified.
④ In the case of the preceding paragraph, the “Mall” will compensate the user for any damages suffered thereby. However, this does not apply if the “Mall” proves that there was no intention or negligence.


Article 5 (Service interruption)

① “Mall” may temporarily suspend the provision of services in the event of maintenance, inspection, replacement or breakdown of information and communication equipment such as computers, or interruption of communication.
② “Mall” compensates for damages suffered by users or third parties due to temporary suspension of service provision for the reasons set forth in Paragraph 1. However, this does not apply if the “Mall” proves that there was no intention or negligence.
③ In the event that the service cannot be provided due to reasons such as conversion of business type, abandonment of business, integration between companies, etc., the “Mall” will notify the user in the manner stipulated in Article 8 and provide the consumer in accordance with the conditions originally presented by the “Mall”. compensate for. However, if the “Mall” does not notify the compensation standards, etc., the users’ mileage or accumulated points will be paid to the users in kind or in cash equivalent to the currency value used in the “Mall.”


Article 6 (Membership Registration)

① Users apply for membership by filling out their membership information according to the registration form set by the “Mall” and then expressing their intention to agree to these terms and conditions.
② “Mall” registers users who have applied to become members as described in Paragraph 1 as members unless they fall under any of the following items.

1. If the applicant has previously lost membership eligibility pursuant to Article 7 Paragraph 3 of these Terms and Conditions, however, if 3 years have passed since the loss of membership eligibility pursuant to Article 7 Paragraph 3, “Mall” approves membership re-registration. An exception is made if obtained.
2. If there are false information, omissions, or errors in the registration information.
3. If it is judged that registering as another member will significantly impede the technology of the “Mall”

③ The membership contract is established when the approval of the “Mall” reaches the member.
④ If there is a change in the registration information pursuant to Article 15, Paragraph 1, the member must immediately notify the “Mall” of the change by e-mail or other means.
⑤ You must sign up with your real name only, and the mall may take measures to verify your real name.
⑥ All IDs of members who have applied for use by stealing someone else's name (name, resident registration number, etc.) will be deleted and may be punished in accordance with relevant laws.


Article 7 (Withdrawal of membership, loss of qualification, etc.)

① Members may freely withdraw from the “Mall” at any time, and if a member wishes to cancel the service agreement, the member must cancel the membership using the membership withdrawal menu on the mall’s website.
② If a member falls under any of the following reasons, the “Mall” may restrict or suspend membership.

1. If false information is registered when applying for membership
2. If the member does not pay the price of goods purchased using the “Mall” or other debts borne by the member in relation to the use of the “Mall” on the due date.
3. In case of threatening the order of e-commerce, such as interfering with other people’s use of the “Mall” or stealing information.
4. When using the “Mall” to commit an act prohibited by the law or these Terms and Conditions or contrary to public order and morals.

③ After “Mall” restricts or suspends membership, if the same act is repeated more than twice or the reason is not corrected within 30 days, “Mall” may revoke membership.
④If the “Mall” revokes membership, membership registration will be canceled. In this case, the member will be notified of this and given an opportunity to explain within a period of at least 30 days before cancellation of membership registration.


Article 8 (Notification to members)

① When the “Mall” notifies the member, it can be done to the e-mail address designated by the member in advance by agreement with the “Mall.”
② In the case of notification to an unspecified number of members, the “Mall” may replace individual notification by posting it on the “Mall” bulletin board for more than one week. However, individual notification will be provided for matters that have a significant impact on the member's transactions.


Article 9 (Purchase Application)

① “Mall” users apply for purchases on the “Mall” using the following or similar methods, and the “Mall” must provide the following information in an easy-to-understand manner when users apply for purchase. However, if you are a member, you may exclude the application of items 2 to 4.1. Search and selection of goods, etc.

2. Enter your name, address, phone number, e-mail address (or mobile phone number), etc.
3. Confirmation of contents related to terms and conditions, services for which subscription withdrawal rights are restricted, and cost burden such as delivery fee and installation fee.
4. Agree to these terms and conditions and confirm or reject the above 3. Indication (e.g., mouse click)
5. Application for purchase of goods, etc. and confirmation thereof or consent to confirmation by “Mall”
6. Selection of payment method

② However, in the case of Article 1, Paragraph 2, member login can be used instead.


Article 10 (Approval and Restrictions on Application for Use)

① The mall does not accept the following cases.

1. If your name is not your real name or you applied using someone else’s name
2. If the application is made for the purpose of disrupting social well-being, order, and morals
3. If you wish to use this service for illegal purposes
4. When applying in violation of other stipulated matters

② If an application for service use falls under any of the following items, the mall may withhold approval until the reasons for restricting approval are resolved.

1. If there is a technical problem in the mall
2. When it is difficult to approve use due to other reasons attributable to the mall.

③ The mall may withhold approval if the customer applying for use is a minor as defined by relevant laws and regulations. In addition, when concluding a contract with a minor, we inform you that if you do not obtain the consent of the legal representative, the minor or the legal representative may cancel the contract.
④The contract is deemed to have been established when the “Mall’s” approval reaches the user in the form of a receipt confirmation notice under Article 12, Paragraph 1.
⑤ The “Mall’s” expression of approval must include confirmation of the user’s purchase request, availability of sales, information on correction or cancellation of the purchase request, etc.


Article 11 (Payment Method)

① Payment for goods or services purchased from the “Mall” can be made using any of the following methods available. However, “Mall” cannot collect additional fees of any kind to the price of goods, etc. in relation to the user’s payment method.

1. Various account transfers such as phone banking, internet banking, and email banking
2. Payment by various cards such as prepaid cards, debit cards, credit cards, etc.
3. Online bank transfer
4. Payment by electronic money
5. Payment upon receipt
6. Payment based on points paid by “Mall” such as mileage
7. Payment by gift certificate entered into a contract with the “Mall” or recognized by the “Mall”
8. Payment by other electronic payment methods, etc.


Article 12 (Receipt confirmation notification, purchase request change and cancellation)

① “Mall” notifies the user of receipt when a purchase request is made.
② If there is a discrepancy in the expression of intent, the user who has received the receipt confirmation notice may request a change or cancellation of the purchase request immediately after receiving the receipt confirmation notice, and if there is a request from the user before delivery, the “Mall” will respond to the request without delay. It must be processed accordingly. However, if the payment has already been made, the provisions regarding cancellation of subscription, etc. in Article 15 shall apply.


Article 13 (Supply of goods, etc.)

①Unless there is a separate agreement with the user regarding the timing of supply of goods, etc., the “Mall” takes customization, packaging, and other necessary measures to ensure that goods are delivered within 7 days from the date of subscription by the user. . However, if “Mall” has already received all or part of the payment for goods, etc., action will be taken within 2 business days from the date of receiving all or part of the payment. At this time, “Mall” takes appropriate measures so that users can check the supply procedure and progress of goods, etc.
② However, if payment is made by bank transfer, the delivery period is excluded until the payment confirmation date.
③ “Mall” specifies the delivery method, the person responsible for paying delivery costs by means, and the delivery period by means for the goods purchased by the user. If “Mall” exceeds the agreed delivery period, it must compensate the user for any resulting damages. However, this does not apply if the “Mall” proves that there was no intentional negligence.


Article 14 (Refund)

① If the “Mall” is unable to deliver or provide the goods that the user has requested to purchase due to reasons such as out of stock, the “Mall” will notify the user of the reason without delay and, if payment for the goods, etc. has been received in advance, from the date of receipt of the payment. We will issue a refund within 2 business days or take necessary action to obtain a refund.


Article 15 (Withdrawal of subscription, etc.)

① Users who have entered into a contract with the “Mall” for the purchase of goods, etc. may withdraw their subscription within 7 days from the date of receiving the confirmation of receipt.
② When a user receives goods, etc., they cannot be returned or exchanged in any of the following cases.

1. If the goods, etc. are lost or damaged due to reasons attributable to the user (however, if the packaging, etc. is damaged in order to check the contents of the goods, etc., subscription may be canceled.)
2. When the value of goods, etc. has decreased significantly due to use or partial consumption by the user.
3. When the value of goods, etc. has decreased significantly over time to the extent that resale is difficult.
4. If the packaging of the original goods, etc. is damaged if duplication is possible with goods with the same performance.

③ In the case of subparagraphs 2 to 4 of Paragraph 2, if the “Mall” has not taken measures such as specifying in advance the fact that cancellation of subscription is restricted in a place where consumers can easily see or providing trial products, the user’s subscription may be withdrawn. etc. are not limited.
④ Notwithstanding the provisions of paragraphs 1 and 2, if the contents of the goods, etc. are different from the contents of the display or advertisement or are implemented differently from the contents of the contract, the user shall be informed of the fact within 3 months from the date of supply of the goods, etc. Alternatively, you may cancel your subscription within 30 days from the date you became aware of it.


Article 16 (Effect of cancellation of subscription, etc.)

① When the “Mall” receives goods, etc. from the user, it will refund the amount already paid for the goods, etc. within 3 business days. In this case, when the “Mall” delays the refund of goods, etc. to the user, the delay interest calculated by multiplying the delay period by the delay interest rate determined and announced by the Fair Trade Commission is paid.
② In refunding the above amount, if the user has paid for the goods, etc. with a payment method such as a credit card or electronic money, the “Mall” shall immediately suspend the billing for the goods, etc. by having the business that provided the payment method in question. Or ask us to cancel.
③ In case of cancellation of subscription, etc., the user is responsible for the costs required to return the supplied goods. “Mall” will not charge the user with a penalty or compensation for damages due to cancellation of subscription, etc. However, if the contents of the goods, etc. are different from the contents of the display or advertisement, or if the contract is implemented differently and the contract is canceled, the costs necessary to return the goods, etc. will be borne by the “Mall.”
④ If the user pays the shipping cost when receiving goods, etc., the “Mall” clearly indicates who will bear the cost when canceling the subscription so that the user can easily understand.


Article 17 (Personal Information Protection)

① When collecting user information, “Mall” collects the minimum amount of information necessary to fulfill the purchase contract. The following items are required and the other items are optional.

1. Name
2. Resident registration number (for members) or alien registration number
3. Address
4. Telephone number
5. Desired ID (for members)
6. Password (for members)
7. Email address (or mobile phone number)

② When the “Mall” collects personally identifiable information of a user, it must obtain the consent of the user.
③ The provided personal information cannot be used for purposes other than purposes or provided to a third party without the consent of the user, and all responsibility for this shall be assumed. However, with the exception of the following cases.

1. When providing the minimum user information (name, address, phone number) required for delivery to the delivery company for delivery purposes.
2. When the mall is provided to a hosting company for member management, system management, provision of information, etc.
3. When information is provided in a form that does not identify specific individuals as necessary for statistical compilation, academic research, or market research
4. When necessary for payment settlement according to transactions of goods, etc.
5. When identity verification is necessary to prevent theft
6. When there are unavoidable reasons required by law or the law.

④ In cases where the “Mall” must obtain the consent of the user pursuant to paragraphs 2 and 3, the identity of the person in charge of personal information management (affiliation, name and phone number, other contact information), purpose of collection and use of information, third party Matters stipulated in Article 22 (2) of the Act on Promotion of Information and Communications Network Utilization, etc., such as matters related to the provision of information (recipient of information, purpose of provision, and contents of information to be provided), must be specified or notified in advance, and users may give this consent at any time. You can withdraw.
⑤ Users may request to view and correct errors in their personal information held by the “Mall” at any time, and the “Mall” has the obligation to take necessary measures without delay. If the user requests correction of an error, “Mall” will not use the personal information until the error is corrected.
⑥ In order to protect personal information, “Mall” limits the number of administrators and minimizes the number of administrators, and assumes all responsibility for damages to users resulting from loss, theft, leakage, or alteration of users’ personal information, including credit cards, bank accounts, etc. I lose.
⑦ “Mall” or a third party who has received personal information from it will destroy the personal information without delay when the purpose of collection or provision of the personal information has been achieved.

1. In the case of membership registration information: When a member withdraws or is expelled from membership
2. In the case of payment information: When the payment is completed or the bond extinction period expires.
3. For delivery information: When the goods or services are delivered or provided
4. When collected for the purpose of a survey, event, etc.: When the survey, event, etc. has ended.

However, even if the purpose of collection or provision has been achieved, your personal information may be retained if there is a need to preserve it in accordance with the provisions of related laws such as the Commercial Act.
1. Records on contracts or cancellation of subscription, etc.: 5 years
2. Records of payment and supply of goods, etc.: 5 years
3. Records of consumer complaints or dispute resolution: 3 years


Article 18 (Obligations of “Mall”)

① In order to provide continuous and stable services, the Mall will repair or restore equipment without delay if there is a problem or loss of equipment, unless there are unavoidable reasons.
② “Mall” shall not engage in any acts prohibited by the law or these Terms and Conditions or against public order and morals, and shall do its best to provide goods and services on a continuous and stable basis in accordance with the provisions of these Terms and Conditions.③“Mall” establishes a security system to protect personal information and announces and complies with the personal information protection policy.
④ If the “Mall” incurs damages to a user due to unfair labeling and advertising practices prescribed in Article 3 of the Act on Fair Labeling and Advertising for products or services, the “Mall” shall be responsible for compensating the damages.
“Mall” does not send commercial advertising emails that users do not want.
⑤ If the “Mall” objectively recognizes that an opinion or complaint raised by a member is justified, it must immediately process it through appropriate procedures. However, if immediate processing is difficult, the member must be notified of the reason and processing schedule.


Article 19 (Obligations regarding member ID and password)

① Except in the case of Article 17, members are responsible for managing their ID and password.
② Members must not allow third parties to use their ID and password.
③ If a member becomes aware that his or her ID and password has been stolen or is being used by a third party, he or she must immediately notify the “Mall” and follow any instructions provided by the “Mall.”


Article 20 (User Obligations)

① Users must not engage in the following acts.

1. Registration of false information when applying or changing
2. Stealing other people’s information
3. Changes to information posted on “Mall”
4. Transmission or posting of information (computer programs, etc.) other than that specified by the “Mall”
5. Infringement of intellectual property rights such as copyrights of “Mall” or other third parties
6. Any act that damages the reputation of the “Mall” or other third parties or interferes with their business.
7. Disclosing or posting on the mall obscene or violent messages, videos, voices, or other information that is against public order and morals.


Article 21 (Relationship between connected “mall” and connected “mall”)

① If the upper “mall” and the lower “mall” are connected by a hyperlink (e.g., the subject of a hyperlink includes text, pictures, moving images, etc.), the former is called the connecting “mall” (website), and the latter is called the connecting “mall” (website). It is called the connected “mall” (website).
② If the connected “mall” clearly states on the initial screen of the connected “mall” or a pop-up screen at the time of connection that it is not responsible for transactions conducted with users for goods, etc. independently provided by the connected “mall”. We are not responsible for guaranteeing the transaction.


Article 22 (Attribution of copyright and restrictions on use)

① Copyright and other intellectual property rights for works created by “Mall” belong to “Mall”.
② Users may not use information for which intellectual property rights belong to the“Mall” among the information obtained by using the “Mall” for commercial purposes by copying, transmitting, publishing, distributing, broadcasting or other methods without the prior consent of the “Mall” or third party. You must not allow others to use it.
③ “Mall” must notify the user when using the copyright belonging to the user in accordance with the agreement.


Article 23 (Dispute Resolution)

① “Mall” establishes and operates a damage compensation processing organization to reflect legitimate opinions or complaints raised by users and to compensate for the damage.
② “Mall” gives priority to complaints and opinions submitted by users. However, if prompt processing is difficult, the user will be notified immediately of the reason and processing schedule.
③ In the event that a user applies for damage relief in connection with an e-commerce dispute that arises between the “Mall” and the user, the dispute may be subject to mediation by the Fair Trade Commission or a dispute mediation agency requested by the city/provincial governor.


Article 24 (Disclaimer)

① If “Mall” is unable to provide services due to natural disasters, war, or other force majeure, it is exempt from liability for providing services.
② “Mall” is exempt from liability if damage occurs due to the telecommunication service provider suspending or not providing telecommunication services properly.
③ “Mall” is exempt from liability for damages caused by unavoidable reasons such as repair, replacement, regular inspection, or construction of service facilities.
④“Mall” is not responsible for any disruption or damage in the use of the service due to the fault of the user.
⑤ “Mall” is not responsible if damage occurs due to a user’s computer error, or if damage occurs because a member incorrectly entered personal information and e-mail address.
⑥ “Mall” is not responsible for the user’s failure to obtain or loss of expected profits by using the service.
⑦ “Mall” is not responsible for any damage caused by data obtained by users while using the service. Additionally, the mall is not responsible for compensating users for any mental damage suffered by other users while using the service.
⑧ “Mall” has no obligation to intervene in disputes that arise between users or between users and third parties through the service, and is not responsible for compensating for any resulting damages.


Article 25 (Jurisdiction and Governing Law)

① Matters not specified in these terms and conditions shall be subject to relevant laws and commercial practices, including the Telecommunications Business Act.
② Members who use the company’s flat-rate service and other paid services are subject to the terms and policies separately set by the company.
③ If a lawsuit is filed regarding a dispute arising from the use of the service, the court having jurisdiction over the location of the mall's headquarters shall be the competent court.
④Korean law applies to e-commerce lawsuits filed between the “Mall” and users.

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